Blog-arkiv

mandag den 25. februar 2013

Den længe ventede Youth Follow Up

- finally!
Jeg tog til Israel for at skrive et ledermateriale til ung/teenledere til brug i teengrupper og først nu, efter 22 uger, er det lykkedes at komme med til et teenarrangement! Hvad siger man? Bedre sent end aldrig!
Måske har vi været uopmærksomme eller også har der bare ikke været et Musalaha-arrangement for teenagerne før nu.

Fredag til lørdag, lidt under 24 timer til rådighed, men et vellykket event. Vi var 10 teenagere, 1 leder og 3-4 volontører. Jeg var med det samme tændt på at have det sjovt, da jeg mødte de unge mennesker. Det er en fed aldersgruppe at arbejde med, selvom de dog viste sig at være lidt mere ustyrlige end jeg mindedes at teenagere var:) Min chefs yngste søn var med, en anden kollegas datter, og én der lignede en af mine tidligere gymnasiekammerater, så jeg følte allerede lidt connection fra begyndelsen.
Vi var med til at stå for den mest avancerede leg med plus og minus point, med spørgsmål og opgaver, tegn & gæt og karaoke! Det kunne umuligt blive kedeligt! Det var fedt at se, hvordan Shadia, vores seje 'kan alt' kollega, ledte programmet og undervisningen og med sine mange kreative elementer opfyldte hun netop alt det, som jeg sidder og skriver om. Hvad nyt kan jeg så lære hende?
De fleste teenagere var meget åbne og vi hyggede os med lege og guitarspil. Og så hedder jeg måske Reggae fra nu af..
Jeg glæder mig nu endnu mere til det næste arrangement: En 3 dages Youth Encounter i Marts, hvor vi skal hike i Golan Hights med en masse teenagere og vores herlige kolleger!

I morgen kl. 6. tager vi med danskerne på hard core ørkentur (80k) i Machtesh Ramon - vi ses på den anden side!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar