Blog-arkiv

tirsdag den 22. januar 2013

Bjergbestiger - min nye hobby?

Nogle ville sige guidet tur, andre ville sige roadtrip, andre igen tøsetur. Faktum er at 12 piger/kvinder søndag morgen indtog tre biler og kørte sydøstpå for at se Døde Havs Rullernes gemmested, bestige Masada og flyde i Det Døde Hav. Det var et skønt gensyn med Masadas pragt og historie (som jeg for snart fem år siden blev præsenteret for første gang, men ikke husker noget særligt fra, på nær den skønne udsigt). Selv i januar måned kan man opleve 20 graders varme og sol omkring Det Døde Hav – helt perfekt! På lige knap 40 minutter kom jeg fra bund til top af Masada med stærk hjertebanken og tilsyrede ben, men det adrenalinkick jeg oplevede, da jeg endelig stod på toppen, gav mig (i et par minutter) lyst til at udøve noget mere ekstremsport;) Det sker desværre lidt for sjældent, at jeg får mig rørt på den måde..
Qumran

Masada

I går ankom mit fornemme besøg fra Danmark, Birgitte og Sanne – sikke et dejligt gensyn! I dag har de selv været på tur, gad vide hvornår de kommer hjem?, og jeg har lige én arbejdsdag tilbage i denne uge, hvorefter jeg skal på sightseeing og nyde nogle dages ferie med pigerne. Ane og jeg har, som de eneste fra kontoret, været på arbejde i dag – ja, når der er valgdag, så kan man jo ikke arbejde! Og eftersom vi ikke er israelske statsborgere og ikke skal afgive vores stemme, er der jo ikke nogen grund til at blive hjemme. Jeg/vi følte mig/os lidt som Palle Alene I Verden som de eneste i hele kontorbygningen, men da der ikke var nogen til at holde os i ørene, har vi taget dagen lidt i vores eget tempo og temperament, og fået 'styr' på vores kalender de næste tre måneder - det bliver ikke så lidt vi skal nå!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar