Blog-arkiv

torsdag den 1. november 2012

I Love Galilee

På 3 dage i Galilæa er vi nået omkring Nazareth, Sepphoris, Poriyya, Tiberias, Capernaum, Yehudia, Gamla og Golan. Fra syv morgen til ti aften har vi været på opdagelse med volontørerne og missionspiloterne - og det har været en fantastisk ferie og afbræk fra hverdagens skriveri!

Jeg fik æren af at være chaufføren af en Hyundai W30i (hvis det siger nogen noget) og skulle altså holde mig ekstra vågen og opmærksom i en noget anden trafikkultur end den danske. Det var dog slet ikke så slemt som først frygtet, og har nu bevist, at det kan lade sig gøre at køre i Jerusalem og Israel, og dét uden skader.
Det vakte en stærk nostalgisk følelse i mig, da vi besøgte discipelskolen og eleverne i Tiberias, og da det gik op for mig, at det var sidste gensyn med huset på Duvdevan 70. Tænk, at jeg har boet her for fire år siden, i en lykkelig tid, og nu er det sidste gang jeg står her og med den skønneste udsigt - snøft!

Den aller sidste aktivitet på turen var også ny for mig. At ride på en rigtig hest, ikke en pony med ledsager, og som jeg selv skulle styre op og ned ad bjergsiderne i Golan, mens udsigten bare blev bedre og bedre og skråningerne stejlere og stejlere. Det var lidt mere grænseoverskridende end jeg havde troet, men det var utroligt fedt! Nu forstår jeg hestepiger meget bedre!

Sepphoris - romersk by
Israels Mona Lisa
Udsigt fra den nye discipelskole i Poriyya
Fra Saligprisningernes Bjerg 
Capernaum
Kinneret / Genesareth Sø
  
Helene
  
Min dejlige bil og co-driver
Oplæsning fra 'iEsajas' Bog
Thumbs up til Frederik 3 år for at tage samme vandre/klatretur som os andre!
Det var et koldt, men smukt gys, der ventede os!
Det er altså hårdt at være på studietur!
Udsigt fra Gamla, Nordens Masada
Barley og jeg

Og så er vi begyndt på arabisk undervisning her til aften: Ana Rikke. Ana mis min hon. Ana min Danemark, bass halla ana sakne fi 'l-Quds. (Jeg hedder Rikke. Jeg er ikke her fra. Jeg er fra Danmark, men nu bor jeg i Jerusalem). Vi har til huse i et old fashioned klasselokale med en utrolig dårlig akustik, hvor væggene runger helt vildt, men vores lærer er hyggelig og det første jeg tænkte, da jeg så ham med sin tykke mave, sjove tænder og hvide krøllede hår, var en sød klovn:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar