Blog-arkiv

lørdag den 13. oktober 2012

Nablus

I mandags tog vi på heldagstur til Nablus sammen med Jem, som er volontør hos Musalaha. Hun bor i Bethlehem og havde en ven, som ville være guide for os. Der er ikke mere end 60 km til Nablus (måske mindre endnu), men pga. grænserne måtte vi køre en stor omvej, så køreturen tog godt 2 timer hver vej - og i meget bjerget terræn. Det var en lang, men indtryksrig dag og det var fedt at høre en jævnaldrende palæstinensers vinkel på konflikten.


Muren ved Bethlehem Checkpoint

Stedet, hvor Jesus mødte den samaritanske kvinde ved brønden

Indgangen til en af de mange flygtningelejre...

Old City of Nablus

Jem, Ane and Motasem


Vi tog på det samaritanske museum i Nablus og mødte denne samaritaner og præst, som kan spore sin familie 163 generationer tilbage til Noa. Han fortalte om de nulevende samaritanerne, ca. 600, som i dag delvist bor i Nablus og Tel Aviv.



Paladset i baggrunden er Palæstinas rigeste mands residens

The City of Nablus

Her går mændende ofte arm i arm


En MEGET sød palestinensisk dessert bestående af sukker og ost. Jeg skulle spise det meget langsomt, for ikke at ...... mig. Tror det er første gang, at jeg ikke har spist op af min dessert!

2 kommentarer:

  1. Hehe, heller ikke lige min favoritdessert. (Rukab is i Ramallah kan til gengæld anbefales) Men lur mig om ikke I bliver tilbudt det igen, for de er virkelig stolte af deres elskede knafe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt Louise! Det kunne være vi skulle prøve det næste gang. Nåå, det var knafe det hed;)

      Slet