Blog-arkiv

onsdag den 5. september 2012

Hverdagen er begyndt

- og det kan mærkes! Et regnskyl af nye indtryk, andre kulturer, workshops og energizers tager pusten fra én, når man kommer tilbage efter tre måneders sommerferie! Selvom jeg ikke er rejst til Jerusalem endnu og påbegyndt det egentlige projekt, føler jeg mig allerede godt i gang. Jeg befinder mig 4 timer væk hjemmefra et sted på Sjælland. Haslev kalder de det. Man glemmer sommetider, at man er i Danmark, for de andre volontører kommer helt fra Uganda, Jordan, Palæstina, Filippinerne (og Etiopien, såfremt de når at få deres visum), hvorfor alt foregår på engelsk. Utroligt hvor hurtigt man kommer ind i det! Det smitter sikkert også af her...

I går havde vi besøg af dialogambassadørerne, der skulle lære os om dialog og gav os værktøjer til dialogarbejdet. De havde en masse 'games' med - og nogle var virkelig øjenåbnere! Fx fik vi mulighed for at lufte en fordom om de andres kultur eller attitude og derefter få/give en personlig forklaring. Det var virkelig lærerigt!

Apropos games er vores pauser fuld af dem og det bringer ofte lattermusklerne i gang. Hver eftermiddag går vores to 'medal of honors' (stjernepude og jokerhat) videre til de personer, der har skabt særlig god stemning eller som trænger til et stort skulderklap. Så selvom vi indimellem har et stramt program, så hygger vi os og der bliver sørget godt for os! Føler lidt jeg er tilbage på efterskole:)

Dagen i dag stod på financial management - lidt mere tørt, men meget godt at lære - og lære fra sig! Min makker Ane er i hvertfald godt med i Excel nu;)

High: bliver udfordret, inspireret og klædt på til U-leder-rollen!
Low: ondt i halsen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar